Sunday 26 August 2012

Bagaimana dengan pakaian anda?

Assalamualaikum,
 Ramai orang bertanya bagaimana dengan pakaian untuk membuat persembahan?

1.Anda boleh memakai jubah,baju melayu dan sebagainya jika cerita anda ala-ala nabi..Jika watak anda sebagai raja,puteri,sang buaya dan sebagainya anda boleh membeli,membuat tempahan dan lain2.

2.Saya pernah melihat seorang murid lelaki yang membuat persembahan di Sekolah Islam Al-Amin Al-Hidayah Johor Bharu...Dia meletakan wataknya sebagai Nabi Sulaiman,Ratu Balqis dan Burung Hud-hud..Saya bertanya pada murid lelaki itu adik sekolah dekat mana?Dia menjawab Sekolah Rendah Islam Al-Amin Kuala Lumpur..Dan saya bertanya adakah adik mewakili sekolah?Dia menjawab bukan setakat sekolah saya juga mewakili Kebangsaan.

3.Ramai orang yang membuat baju sendiri untuk membuat persembahan..Dan saya juga menasihatkan janganlah memakai baju yang keterlaluan kerana jika anda memakai baju yang agak keterlaluan anda akan ditolak markah..Dan pakailah baju yang standard dan suka untuk orang dipandang :)

InsyaAllah !!

No comments:

Post a Comment